• 18
  • 5
  • 13
  • 4

1 dzień – 10.05.2013

1.Muzeum Powstania Warszawskiego.

Najpierw byliśmy w Muzeum Powstania Warszawskiego. Przewodnicy byli bardzo mili i dużo się dowiedzieliśmy od nich na temat Powstania Warszawskiego. Każdy mógł zabrać ze sobą kartki z kalendarza opisujące wydarzenia z kolejnych dni insurekcji.

2. Telewizja Polska.

Następnie odwiedziliśmy Telewizję Polską. Dowiedzieliśmy się szokujących sekretów TVP. Mieliśmy przewodniczkę, która odpowiadała na nasze pytania i widać było jak dobrze zna polską telewizję.

3. Belweder.

Zobaczyliśmy piękny biały Belweder, czyli dom prezydencki. Niestety, tylko z zewnątrz.

4. Łazienki.

Zachwycił nas krajobraz Łazienek. Jest tam wiele budowli w stylu klasycystycznym, które wywarły na nas ogromne wrażenie.

5. Sejm.

Chyba większości uczniów najbardziej się podobało w sejmie. Nasz przewodnik, poseł na sejm Henryk Siedlaczek, w sposób bardzo swobodny i wesoły oprowadził nas po nim. Mieliśmy szczęście, bo w sejmie nikogo nie było oprócz nas i ochrony, tak więc byliśmy wszędzie i zobaczyliśmy wszystko, co było możliwe.

Dzień 2 – 11.05.2013

1. Starówka.

Spacerowaliśmy w Warszawie po Starym Mieście.

2. Zamek Królewski.

Zwiedziliśmy cały Zamek Królewski. Podzieleni na grupy mieliśmy przewodników, którzy oprowadzili nas po każdym pomieszczeniu. Zobaczyliśmy wiele oryginalnych i ważnych dla historii obrazów. Widzieliśmy komnaty króla Stanisława Augusta Poniatowskiego, który wybudował ten zamek.

3. Pałac w Wilanowie (dawniej Milanowie)

Odwiedziliśmy Pałac Jana III Sobieskiego. Nie mieliśmy przewodnika, więc chodząc wyznaczonymi ścieżkami mogliśmy swobodnie, w swoim tempie, zwiedzać pałac  i oglądać ważne dla sztuki i historii obiekty.

4. Teatr.

O godz. 16:00 jechaliśmy do teatru ,,Och teatr” na spektakl pt. ,,Trzeba zabić starszą panią”. Reżyserem był Cezary Żak. Grało w nim wielu znanych polskich aktorów, dzięki którym spektakl był zabawny i dosyć ciekawy.

Dzień 3 – 12.05.2013

1. Centrum Nauki Kopernik.

Rano jechaliśmy do Centrum Nauki Kopernika, gdzie spędziliśmy 3 godziny. Znajdują się tam stanowiska przygotowane do przeprowadzania eksperymentów i doświadczeń naukowych świetnie się przy tym bawiąc.

2. Stadion Narodowy.

Mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska sławnemu stadionowi. Weszliśmy do środka i mogliśmy podziwiać jego wielkość.

3. Złote tarasy.

W Złotych tarasach buszowaliśmy po sklepach i zjedliśmy obiad.

Opiekunowie wycieczki: p. Weronika Chełminiak-Płusa, p. Monika Hejczyk, p. Ewa Czerwińska, p. Joachim Grabiec.

napisała:  Małgorzata Rodak

Godło

Kontakt

Gimnazjum w Turzy Śl.

ul. Ligonia 2b
44-351 Turza Śl.
tel. 032 453 00 68
fax. 032 453 00 68

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.