Charakterystyka projektu gimnazjalnego „Innowacyjne Gimnazjum”
Projekt gimnazjalny /szkolny/ był finansowany z funduszy Unii Europejskiej. Brało w nim udział 213 uczniów.
Projekt składał się z 6 modułów, tj:
1. Moduł I – Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki / w kl.1, kl.2, kl.3, w sumie 15 grup /
2. Moduł II – Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z fizyki/chemii / w kl.1, kl.2, kl.3, w sumie 15 grup /
3. Moduł III – Zajęcia pozalekcyjne w formie kół zainteresowań z matematyki / w kl.1, kl.2, kl.3, w sumie 7 grup /
- Terenowe zadania i gry dydaktyczne /2gr/
- Matematyka niejedno ma imię /2gr/
- Gry i zabawy matematyczne /2gr/
- Matematyka w finansach i ekonomii /1gr/
4. Moduł IV - Zajęcia pozalekcyjne w formie kół zainteresowań z fizyki / chemii / w kl.1, kl.2, kl.3, w sumie 7 grup /
- Koło fotograficzne /2gr/
- Przez doświadczenie i obserwację poznajemy świat /2gr/
- Fizyka to moja pasja /2gr/
- Fizyka wokół nas /1gr/
5. Moduł V - Zajęcia pozalekcyjne w formie kół zainteresowań z ICT / w kl.1, kl.2, kl.3, w sumie 7 grup /
- Koło Grafiki Komputerowej Na OKOŁO – DIZAJN /2gr/
- Koło Dziennikarskie /1gr/
- BROAD YOUR ENGLISH – angielski w przedmiotach ścisłych, w informatyce, ekonomii /1gr/
- Matematyka z komputerem /1gr/
- Koło informatyczne /2gr/
6. Moduł VI - Zajęcia pozaszkolne w formie wycieczek edukacyjnych / w kl.1, kl.2, kl.3 /
- Wycieczka do Warszawy – kl.3 / terminy 21-23 maja oraz 28 – 30 maja/
- Wycieczka do Krakowa – kl.2 / terminy 24 – 25 maja oraz 21 – 22 czerwca/
- Wycieczka do Jury Krakowsko-Częstochowskiej – kl.1 / termin 18 – 19 maja /
- Wycieczka do Nysy – / termin 14 – 15 czerwca /
- Wycieczka nad Solinę – / termin 8 – 11 czerwca /
- Jednodniowe wycieczki w ramach kół zainteresowań.
7. Indywidualne / Grupowe konsultacje / Warsztaty w ramach Szkolnego Ośrodka Karier
- Indywidualne konsultacje psychologiczne
- Indywidualne konsultacje pedagogiczne
- Indywidualne konsultacje doradztwa zawodowego
- Warsztaty w ramach Szkolnego Ośrodka Karier
Wszystkie cele zawarte w założeniach z projektu szkolnego „Innowacyjne Gimnazjum” zostały zrealizowane a zakupione różnorodne pomoce dydaktyczne doposażyły klasopracownie szkolne. Uczniowie podnieśli swoje umiejętności w zakresie przedmiotów ścisłych, artystycznych i języka angielskiego. Rezultatem tego są wyższe wyniki w nauce i na egzaminie gimnazjalnym.